miercuri, 16 mai 2007

Carti de larg consum

Chicken Little e unul din personajele care si-au facut loc in dulapul meu, imprimat pe un tricou negru. Acum, locuieste bine-mersi la mine acasa pentru ca masina de marketing numita Disney mi l-a facut cadou, cu ocazia unui targ de carte. Din cand in cand, ma insoteste in diverse locuri si, spre deosebire de mine, reuseste sa smulga zambete si aprecieri fara sa faca vreun efort; il recunoaste toata lumea, chiar daca nu imparte carti de vizita in dreapta si-n stanga. Si asta pentru ca e deja un brand. Unul care aduce proprietarilor sume considerabile in sistem franciza. Tot felul de firme, de la chinezii care produc farfurii din plastic la editorii de carte din Romania, platesc milioane de euro pentru a se folosi de branduri recunoscute care sa-i ajute sa iasa in evidenta in magazinele intesate cu produse similare.

In prezent, pe piata de carte, exista un segment pe care l-as asimila bunurilor de larg consum, unde ceea ce vinde nu este calitatea textului din interior, ci brandul imprimat pe coperta.

PS: Editura Aramis va publica, in curand, o serie de carti sub brandul Lego ;)